25 Aralık 2016 Pazar

Doğal Yağların Faydaları

Merhaba,

Bugünkü yazımda size şu ana kadar kullanmış olduğum tüm doğal yağların faydalarından bahsedeceğim. Aslında bu yazı benden çok daha önce istenmişti, fakat araya da sınavlarım girince oldukça gecikti.

Daha önce yazdığım iki yağın linkini bırakacağım, onları okuyan ya da bilen vardır diyerek aynı şeyleri tekrar yazmak istemedim.

Saç için kullandığım her yağı saçımın diplerine masaja yaparak tüm saça uyguluyorum. Haftada 1-2 (benim saçlarım oldukça kuru) uygulayıp en az 30 dakika duş bonesiyle bekletiyorum.



Hindistan cevizi yağının faydaları için buraya tıklayın.

Biberiye yağının faydaları için buraya tıklayın.

Gelelim daha önce bahsetmediklerime,

Saç bakımında kullanmaya başladığım ilk yağ argan yağıydı.

Argan Yağının Faydaları

Argan yağı yüksek oranda e vitamini içerir. 

Cildi nemlendirir, besler, cildin esnekliğini artırır.

Saçı nemlendirir, kepek oluşumunu azaltır ve saç derisindeki kaşıntıları azaltır.

Saçı canlandırır, parlaklık verir, saçın yıpranmasını önler.

Badem Yağının Faydaları

Badem yağı A ve K vitaminleri içerir.

Cildi nemlendirir (ama var olan tüyleri güçlendirme özelliği olduğu için çok sık cildime kullanmıyorum, sadece çok kuruduğunda kullanıyorum. Dirsek, diz gibi çok kuruyan yerlere kullanınca da başarılı sonuçlar aldım.)

Dudaklardaki çatlağı giderir.

Cilt iltihaplarına, kaşıntı ve kızarıklıklara iyi gelir.

Çatlakların oluşmasını önlemek için vücuda yatmadan önce masaj yaparak uygulanabilir. Çoğu yağa göre daha çabuk emildiğini düşünüyorum.

Saçlara parlak ve sağlıklı bir görünüm verir.

Var olan saçları güçlendirir ve dökülmeyi azaltır fakat yeni saç çıkarma özelliği yoktur.

Kaşları güçlendirmek için de kullanılabilir.

Çörek Otu Yağı Faydaları 

A.B ve C vitaminleri içerir.

Cildin kurumasını engeller, cilde nem verir.

Saç dökülmesini azaltır. 

Saçların kolay taranmasını, kolay uzamasını sağlar.

Sindirim sistemini düzene sokar.

Baş ağrılarını rahatlatır.


Şu ana kadar kullandığım yağlar bu kadardı. Sırada kullanmayı çok istediğim siyah sarımsak yağı var. Onu da kullandıktan sonra bir de jojoba yağını deneyeceğim. İki yağla ilgili izlenimlerimi de zamanla sizlerle paylaşırım.
18:15 / by / 2 Comments

2 yorum:

  1. badem yağını ve argan yağını kullanıyorum ben de çok memnunum bu arada hindistan cevizi yağı aldım geçenlerde o da kesinlikle çok iyi canım.

    YanıtlaSil
  2. Faydalı yazı icin teşekkürler :)

    YanıtlaSil

Post Top Ad